„Informácia pre zákazníkov – dočasný problém po aktualizácii Windows“

Milí zákazníci,
po inštalácii októbrovej aktualizácie systému Windows (KB5066835) sa môže pri komunikácii s výdajným alebo objednávacím terminálom zobraziť chyba:
„Nedá sa nadviazať dôveryhodné spojenie pre zabezpečený kanál SSL/TLS“ alebo
„Nadradené pripojenie bolo uzavreté: Nepodarilo sa vytvoriť dôveryhodné spojenie pre zabezpečený kanál SSL/TLS.“
Tento problém nie je spôsobený programom Stravné 5, ale chybou v samotnom systéme Windows. Aktualizácia KB5066835 narúša funkčnosť protokolu HTTP/2, ktorý terminály pri komunikácii využívajú.
Chyba bola potvrdená na Windows 11 a môže sa prejaviť aj na Windows Server 2025.
Riešenie:
Dočasne je možné problém odstrániť odinštalovaním aktualizácie KB5066835 – po jej odstránení sa komunikácia s terminálmi opäť obnoví.
Ďalší postup:
Firma VIS sa snaží nájsť náhradné riešenie alebo dočasné obídenie chyby vo Windows.
Konečná oprava však musí prísť od spoločnosti Microsoft.
Keďže sa chyba prejavuje aj v iných systémoch a po celom svete, je možné očakávať skoré vydanie opravnej aktualizácie zo strany Microsoftu.
Ak máte akékoľvek otázky, radi vám pomôžeme prostredníctvom tlačidla priamo v programe alebo na telefónnych číslach dispečingu:
+421 650 822 132
+421 650 822 131
Ďakujeme za pochopenie a trpezlivosť.
S pozdravom,
Tím VIS Slovensko