„Informácia pre zákazníkov – dočasný problém po aktualizácii Windows“

Milí zákazníci,

po inštalácii októbrovej aktualizácie systému Windows (KB5066835) sa môže pri komunikácii s výdajným alebo objednávacím terminálom zobraziť chyba:
„Nedá sa nadviazať dôveryhodné spojenie pre zabezpečený kanál SSL/TLS“ alebo
„Nadradené pripojenie bolo uzavreté: Nepodarilo sa vytvoriť dôveryhodné spojenie pre zabezpečený kanál SSL/TLS.“

Tento problém nie je spôsobený programom Stravné 5, ale chybou v samotnom systéme Windows. Aktualizácia KB5066835 narúša funkčnosť protokolu HTTP/2, ktorý terminály pri komunikácii využívajú.

Chyba bola potvrdená na Windows 11 a môže sa prejaviť aj na Windows Server 2025.

 

Riešenie: 

Dočasne je možné problém odstrániť odinštalovaním aktualizácie KB5066835 – po jej odstránení sa komunikácia s terminálmi opäť obnoví.

 

Ďalší postup: 

Firma VIS sa snaží nájsť náhradné riešenie alebo dočasné obídenie chyby vo Windows. 

Konečná oprava však musí prísť od spoločnosti Microsoft. 

Keďže sa chyba prejavuje aj v iných systémoch a po celom svete, je možné očakávať skoré vydanie opravnej aktualizácie zo strany Microsoftu.

Ak máte akékoľvek otázky, radi vám pomôžeme prostredníctvom tlačidla priamo v programe alebo na telefónnych číslach dispečingu:

 +421 650 822 132

 +421 650 822 131

Ďakujeme za pochopenie a trpezlivosť.
S pozdravom,
Tím VIS Slovensko